Лoгістичні прoблeми з мoрським тa aвіaспoлучeнням змусили вітчизняниx пeрeвізників мaсoвo викoристoвувaти сідлoві тягaчі. Ради чoгo їx і пoчaли тисячaми привoзити в крaїну.
Ринoк сідлoвиx тягaчів у 2022 рoці встaнoвив рeкoрд: пoпри війну, прoдaжі зрoсли нa 19% у пoрівнянні з минулим рoкoм. Eкспeрти Інститут дoсліджeнь aвтoринку визнaчили, у якиx oблaстяx нaйчaстішe купують aвтo цієї кaтeгoрії тa тoп-25 мoдeлeй для внутрішньому ринку, серед «свіжопригнаних» та нових сідлових тягачів.
Динаміка ринку сідлових тягачів
У грудні українці придбали 3,5 тисячі нових і вживаних вантажних сідлових тягачів. Це получи и распишись 12,2% більше, ніж у грудні 2021 року та возьми 7% менше, ніж у листопаді-2022.
Загалом протягом 2022 року українці придбали 33,6 тисячі сідлових тягачів. Це сверху 19,3% більше, ніж у 2021 році. Таким чином, продажі сідлових тягачів — Вотан із двох сегментів автомобільного ринку (с налету з електромобілями), який за підсумками року продемонстрував ріст.
Більшість вантажівок (52,7%, 17,7 тис.) у 2022 році привезли вживаними з-по (по грибы) кордону. На внутрішньому ринку придбали 42,6% (14,3 тис.) тягачів, і лише 4,7% (1,6 тис.) купили новими.
Пік продажів сідлових тягачів зафіксований у вересні: тоді продали 4,4 тисячі автомобиль. Ріст цього сегмента почався у червні внаслідок нестачі рухомого складу у парках сквозь зміну логістичних маршрутів. Тимчасова зупинка портів призвела перед того, що майже усі імпортні товари почали доставляти суходолом, з допомогою автомобільного транспорту, якого виявилося недостатньо. Саме тому українські перевізники боевито поповнювали свій автопарк.
У жовтні почалося зниження продажів у цьому сегменті, яке триває третій місяць поспіль.
У яких областях найбільше купують сідлові тягачі
У 2022 році найбільше нових і вживаних сідлових тягачів зареєстрували у Львівській області (3,2 тис.), що склало 9,6% від загальної кількості. У Одеській області реєстраційні дії пройшли ще 3 тис. автомобиль цієї категорії (9,1%).
Третє місце в рейтингу зайняла Київська раздел (2,5 тис., 7,4%). Нате четвертій сходинці розташувалося місто Київ (2,4 тис., 7,2%), а замикає першу п\’ятірку Закарпатська место (2,3 тис., 6,9%).
Найменше сідлові тягачі реєстрували у Луганській (77 шт.), Херсонській (84 шт.) та Донецькій (92 шт.) областях.
ТОП найпопулярніших сідлових тягачів сверху внутрішньому ринку
Найпопулярнішим сідловим тягачем для внутрішньому ринку у 2022 році виявився DAF XF. Кількість продажів (авто)машина цієї моделі (4,1 тис.) майже у 2,5 раза перевищує показники моделі, що розмістилася сверху другому місці — Volvo FH (1,7 тис.).
Для третьому місці знаходиться Renault Magnum (1,7 тис.), возьми четвертому — MAN TGX (1,6 тис.), а замикає першу п\’ятірку Renault Premium (1,1 тис.).
Середній вік сідлових тягачів для внутрішньому ринку склав 13,5 року. Більшість цих (авто)машина придбали фізичні особи (81,6%).
ТОП імпортованих вживаних сідлових тягачів
Лідером «свіжопригнаних» сідлових тягачів вслед підсумками 2022 року став DAF XF (8,8 тис.). Для другому місці розмістився MAN TGX (6,6 тис.), а бери третьому — Volvo FH (3,9 тис.).
Четверте місце зайняв Renault Magnum (2,2 тис.), а п\’яте — Scania R-Series (1,8 тис.).
Цікаво, що абсолютну більшість сідлових тягачів (96,7%) імпортували юридичні особи. Середній вік вживаних тягачів з-вслед кордону у 2022 році склав 9,8 року.
ТОП нових сідлових тягачів
Перше місце серед нових сідлових тягачів вслед за підсумками 2022 року зайняв MAN TGX (354 шт.). Нате другому місці розмістилося Volvo FH (328 шт.), а для третьому — Mercedes-Benz Actros (261 шт.).
В першу п\’ятірку також потрапили DAF XF (224 шт.) та Scania R-Series (103 шт.).