Інвeстиційний бaнк RBC Capital Markets LLC ввaжaє, щo чистa світoвa пoтужність нaфтoпeрeрoбнoгo зaвoду цьoгo рoку зрoстe нa 1,5 млн бaрeлів нa дeнь (б/д), a нaступнoгo — щe нa 2,4 млн. Зa дaними бaнку, зaгaльнe збільшeння чистиx глoбaльниx пeрeрoбниx пoтужнoстeй у 2023-24 рoкax є нaйбільшим двoрічним збільшeнням чистиx глобальних переробних потужностей по (по грибы) 45 років.
Як пише Bloomberg, будівельний ажиотаж має значення не лише интересах нафтової промисловості. Для центральних банків, які намагаються вирішити, чи вдалося їх кампанії підвищення процентних став приборкати інфляцію, збільшення потужностей дає деяку надію для те, що ціни бери бензин і дизельне пальне залишаться низькими.
Накопичення є частково випадковістю: проэкти нафтопереробних заводів (НПЗ) було відкладено вследствие пандемію, і багато з них враз запускаються одночасно в таких місцях, як Кувейт, Нігерія, Страна ацтеков й Китай. Випадковість чи ні, але зростання до настоящего времени ж знаменує поворот для нафтової промисловості. 2021 року чисті глобальні нафтопереробні потужності впали вперше следовать 30 років, оскільки пандемія змусила закрити деякі заводи.
Exxon Mobil Corp. є символом нової тенденції. Минулого місяця компанія розпочала розширення свого заводу в Бомонті (висконсия Техас). З 250 тис. б/д додаткових потужностей це найбільше збільшення в США ради більш ніж 10 років.
Нові заводи починають впливати бери вартість переробки сирої нафти возьми повсякденне паливо. Торік, если світова економіка намагалася переробити достатню кількість сирої нафти в паливо, крек-спред WTI 3-2-1 зріс по рекордного рівня майже в$ 65 вслед за барель, порівняно з середнім показником у 2000-2020 роках, який становив менше від $15 после барель. Перетворення бареля сирої нафти получи бензин, дизельне й авіаційне паливо как видим настільки дорогим, що пользу кого споживачів здавалося, ніби нафта коштує $250 из-за барель.
Відтоді американський контрольний показник нафтопереробки впав майже получай 50%, до $32 вслед барель, хоча він залишається значно вищим из-за довгострокове середнє значення. Ради винятком 2022 року, поточна разница нафтопереробки є однією з найвищих ради всю історію, порівнянну з періодом 2010-2013 років, який у галузі називають золотим віком нафтопереробки.
Ще Вотан чинник знижує маржу: російські НПЗ все на свете ще працюють на високих темпах, попри санкції Заходу.
У майбутньому, навіть якщо зростання попиту получай нафту залишиться стабільним у 2023 і 2024 роках — а поки що дані з дзеркал заднього виду показують, що (до і буде, — нафтопереробники не думаю что чи повторять величезні прибутки минулого року. Из-за історичними нормами, це мало-: неграмотный буде колапсом. Зрештою, нинішня марджин нафтопереробки майже вдвічі перевищує середню ради 2010-2020 роки.
Це погана холстина для Big Oil, оскільки такі компанії, як Exxon, Chevron Corp. і Shell Plc керують великими нафтопереробними підприємствами й звикли до самого того, що вони працюють як банкомати. Це було б ще гірше в целях нафтопереробних компаній, які займаються виключно гравцями, як-через Marathon Petroleum Corp. і Valero Energy Corp., які залучили натовпи нових акціонерів получи и распишись тлі суперстрибка 2022 року. Але ради споживачів і політиків збільшення нафтопереробних потужностей пропонує бажане полегшення держи фронті інфляції — якщо никак не стільки для клімату.