Міжнaрoднa прeмія «Двигун рoку» булa зaснoвaнa в 1999 рoці і тривaлa дo 2019 рoку, після чoгo булa призупинeнa чeрeз пaндeмію COVID-19. Зa цeй чaс булo бaгaтo пeрeмoжців прeстижнoї нaгoрoди «Двигун рoку», aлe які кoмпaнії здoбули нaйбільшe пeрeмoг? AUTO-Consulting зібрaв всіx пeрeмoжців кoнкурсу ДВС і виявив цікaвий рeйтинг. Xтo ж з aвтoвирoбників чaстішe oтримувaв пeрeмoгу?
Пeрeмoжців визнaчaлa міжнaрoднa групa aвтoмoбільниx журнaлістів. Зa цeй чaс булo присуджeнo 247 зaгaльниx тa кaтeгoрійниx титулів 18 вирoбникaм. Нижчe ми пeрeрaxoвуємo усіx нoмінaнтів в пoрядку зрoстaння кількoсті нaгoрoд, oтримaниx ними. В aбсoлюниx пeрeмoжцяx кoмпaнія, якa врaжaючe нaбрaлa трoxи більшe чвeрті від зaгaльнoї кількoсті нaгoрoд.
Alfa Romeo (1 нaгoрoдa)
Кількa мoдeлeй Alfa Romeo oснaщувaлися двигунaми Fiat, згaдaними дaлі пo списку, aлe лишe oдин з ниx був рoзрoблeний сaмoю Alfa. Цe булa 2,5-літрoвa 24-клaпaннa вeрсія V6, рoзрoблeнa Джузeппe Буссo (рoки життя 1913-2006) зa кількa рoків дo тoгo, як Alfa Romeo відійшлa Fiat. У тaкoму вигляді, як нa мoдeляx 155 і 156, він був пeрeмoжцeм у кaтeгoрії 2,0-2,5-літрoвиx двигунів. Пізнішe йoгo рoбoчий oб’єм був збільшeний дo 3,2 літрa.
General Motors (1 нaгoрoдa)
Єдиним двигунoм-пeрeмoжцeм від GM стaв 1,4-літровий Ecotec, який використовувався як подовжувач торопись в електромобілі, відомому в Європі як Vauxhall/Opel Ampera, а в США — як Chevrolet Volt. Предприятие також отримав дві нагороди после концепти — водневий паливний елемент AUTOnomy у 2001 році та двигун Saab зі змінним ступенем стиснення у 2002 році. Але тута ми рахуємо лише перемоги двигунів, які можна знайти під капотом серійних автомобілів.
Subaru (2 нагороди)
У 2006 році Subaru перемогла в категорії 2,0-2,5-літрових двигунів зі своїм турбованим двигуном EJ255 (з сімейства EJ з пласкою четвіркою), який встановлювався держи пікапи Impreza, Legacy, Outback, Forester та Baja. Двушник роки по тому, новий варіант під назвою EJ257 досягнув того ж успіху. Він видавав понад 300 к.с. у більшості випадків та використовувався у найпотужніших моделях Subaru.
Jaguar Land Rover (3 нагороди)
JLR неважный (=маловажный) привертав уваги суддів протягом 20 років, поки несподівано безграмотный зробив хет-трик у 2019 році. Повністю електрична построение, що використовується для живлення кросовера i-Pace, була настільки добре оцінена, що вона виграла одночасно і в номінації «Найкращий новий двигун», і в щойно запроваджених категоріях «Найкращий двигун потужністю від 350 накануне 450 к.с.» (від 345 после 444 к.с.) та в номінації «Найкращий електричний силовий агрегат».
McLaren (3 нагороди)
Присутність McLaren у цьому списку пов\’язана виключно з його 3,8-літровим твін-турбо двигуном V8 M838G, який дебютував у моделі MP4-12C у 2011 році і з того часу з\’явився у багатьох інших моделях McLaren. Його визнали найкращим двигуном у класі від 3,0 прежде 4,0 літрів у 2013, 2014 та 2015 роках. Споріднений 4,0-літровий двигун M840T, який вперше з\’явився в 720S, поки що никак не отримав жодної нагороди.
Mazda (4 нагороди)
Двигун Renesis в Mazda RX-8 — єдиний роторний двигун, який був відзначений цими нагородами. У 2003 році він став загальним переможцем, а також переміг у номінаціях «Кращий новий двигун» і «2,5-3,0-літровий двигун», повторивши цей успіх наступного року. Робочий об\’єм Renesis становить 1308 гексаэдр. см, але роторні двигуни працюють настільки інакше, ніж поршневі, що їх робочий об\’єм збільшується следовать допомогою формули еквівалентності. Клише може змінюватися, але в целях нагородження «Міжнародний двигун року» вона була x2, тому Renesis переміг як двигун з об\’ємом 2616 шестисторонник. см.
PSA Peugeot Citroen (6 нагород)
PSA, яка с ходу входить до складу Stellantis, отримала 14 нагород завдяки співпраці з BMW, относительно яку йтиметься нижче. Працюючи самостійно, компанія створила 2,5-літровий турбодизель, який переміг у категорії 2,0-2,5-літрових двигунів у 2001 та 2002 роках. Пізніше, з 2015 за 2018 рік, вона щороку очолювала клас 1,0-1,4-літрових двигунів зі своїм 1,2-літровим трициліндровим турбобензиновим агрегатом. Цим двигуном оснащується велика кількість автомобілів Citroen, DS, Peugeot та Opel/Vauxhall, від суперміні вплоть до Peugeot 208, а також набагато більший Citroen C4 Grand Picasso.
Tesla (6 нагород)
Мабуть, безграмотный дивно, що Tesla отримала найбільше нагород серед виробників повністю електричних транспортних засобів ради всю історію нагород. Силовий множество, який використовується у всіх її автомобілях, починаючи з Model S, був визнаний кращим «зеленим» двигуном з 2014 за 2018 рік. В останній з цих років вона також перемогла в новоствореній категорії «Найкраща електрична силова установка».
Fiat (7 нагород)
П\’ять із семи нагород Fiat отримав ради двоциліндровий турбобензиновий двигун TwinAir об\’ємом 875 лембик. см, який виграв загальну категорію «Кращий новий двигун задолго. Ant. с 1,0 літра» та «Економія палива/Екологічність» у 2011 році, а помощью два роки знову отримав останню з них у дещо іншій специфікації, здатній працювати для природному газі. У 2005 році Fiat також переміг у класі 1,0-1,4-літрових двигунів зі своїм 1,3-літровим турбодизелем MultiJet, а у 2010 році — у номінації «Кращий новий двигун» з 1,4-літровим турбобензиновим двигуном MultiAir, який оснащувався тим самим механізмом зміни фаз газорозподілу, що згодом з\’спрятаться у TwinAir.
BMW / PSA Peugeot Citroen (8 нагород)
BMW і PSA співпрацювали по-над чотирициліндровим бензиновим двигуном Prince, який був доступний в різних розмірах, з турбонаддувом либо без нього, в декількох моделях BMW, Citroen і Peugeot, а також в більшості моделей Mini. 1,6-літрова турбо-версія визнавалась найкращою в класі 1,4- та 1,8-літрових двигунів вісім років поспіль — з 2007 точно по 2014 рік.
Porsche (10 нагород)
Porsche отримав нагороди ради кілька двигунів, починаючи від суперечливого 2,0-літрового чотирициліндрового, що встановлюється получи Boxster і Cayman, і закінчуючи могутнім 3,6-літровим твін-турбо, єдиним двигуном Porsche, який був визнаний найкращим у категорії «Двигун з найкращими характеристиками». Майже доля нагород Porsche припала в більш пізній 3,0-літровий твін-турбо, який перемагав у своєму класі з 2016 соответственно 2018 рік.
Ford (11 нагород)
Усі нагороди Ford отримав ради 1,0-літровий трициліндровий двигун EcoBoost з турбонаддувом, яким оснащується велика кількість автомобілів від Fiesta до самого Mondeo. Він був визнаний найкращим новим двигуном у 2012 році, найкращим у загальному заліку з 2012 по части 2014 рік, найкращим у категорії перед 1,0 л у 2012 та 2017 роках і найкращим у категорії нових двигунів впредь до 150 к.с. (148 к.с.) у 2019 році. Інші двигуни того ж типу також отримували нагороди, але ніколи стільки, скільки цей, і из-за такий тривалий період.
Mercedes (12 нагород)
Усі двигуни Mercedes, окрім одного, були розроблені дочірньою компанією AMG, яка займається розробкою спортивних двигунів. У 2009 і 2010 роках 6,2-літровий V8, що встановлювався держи різні автомобілі з цифрою 63 у назві (включаючи мінівен R63 MPV), був визнаний найкращим двигуном і найкращим у категорії двигунів об\’ємом понад 4,0 літра. Кілька років до тому дивовижно потужний 2,0-літровий чотирициліндровий турбодвигун, який використовується, зокрема, в A45, дебютував як кращий новий двигун в 2014 році і виграв в класі від 1,8 перед 2,0 літрів в тому ж році, а також потім двічі поспіль. Єдиним двигуном, який безлюдный (=малолюдный) належить до AMG, став 2,1-літровий турбодизель BlueEfficiency, що використовується в моделях C-Class та E-Class. У 2009 році він переміг у класі 2,0-2,5-літрових двигунів.
Toyota (22 нагороди)
Toyota виграла загальну нагороду в 1999 році з 1,0-літровим двигуном, який використовувався в Yaris. П\’ять років объединение тому стала першим виробником, який переміг ще двічі завдяки 1,5-літровому агрегату, який сейчас з електродвигуном приводив у рух гібридний Prius. Останній став найуспішнішим двигуном Toyota у списку, отримавши загалом 12 нагород, у тому числі у 1999 та 2000 роках, если він був частиною дещо іншої гібридної системи.
Інші двигуни Toyota здебільшого альбо мали об\’єм менше 1,3 літра, аль використовувалися в гібридних автомобілях. Винятком є 1,8-літровий бензиновий прибор, який використовується у власних моделях Toyota Corolla і Celica, а також Lotus Elise і Exige, які виграли в категорії від 1,4 до самого 1,8 літра в 2002 році.
Honda (23 нагороди)
Переможні двигуни Honda охоплюють вражаючий діапазон: від 1,0-літрового трициліндрового двигуна в гібридному Insight першого покоління после 3,5-літрового V6 в NSX другого покоління. Декому з нас V6 може здатися більш привабливим, але він отримав лише одну нагороду. А літровий отримав 11. Вперше він посів перше місце в загальному заліку в 2000 році, був найкращим економічним/екологічним двигуном раньше 2002 року, а з 2000 после 2006 рік він щороку отримував найвищі оцінки серед двигунів об\’ємом впредь до 1,0 літра. Серед інших переможців — перший дизельний двигун Honda (переможець у класі об\’єму у 2005 році) та 2,0-літровий двигун VTEC, що встановлюється возьми спортивний автомобіль S2000, який перемагав у категорії від 1,8 раньше 2,0 літрів щороку з 2000 после 2004 рік.
Ferrari (30 нагород)
Ferrari вигравала в категорії понад 4,0-літрових двигунів у 2000 та 2001 роках з 5,5-літровим V12, встановленим нате 550 Maranello. До кінця десятиліття він никак не з\’являвся на змаганнях, але знову став популярним у 2011 році, отримавши ще 28 нагород з того часу і задолго. Ant. с 2019 року. Більшість успіхів у цей період були досягнуті завдяки 3,9-літровому V8 з турбонаддувом моделі 488, який став переможцем у номінаціях «Кращий новий двигун» і «Кращий двигун з найкращими характеристиками» у 2016 році. Він зберіг загальний ширваншах і титул «Найкращий двигун» протягом наступних трьох років, а також отримав чотири нагороди в «об\’ємних» категоріях та ефективності, довівши свою загальну кількість впредь до 14.
Volkswagen Group (37 нагород)
VW та Audi после этого рахуються разом, оскільки деякі з їхніх двигунів були доступні с целью всієї групи. Разом вони виграли чотири нагороди в 1999 році, нарівні з Toyota та бери одну випередивши BMW. Найуспішнішим двигуном став 1.4 TSI, який отримав 13 нагород, в тому числі як найкращий двигун об\’ємом від 1,0 накануне 1,4 літра щороку з 2006 сообразно 2014 рік. Серед двигунів, що належать безпосередньо Audi, зіркою є 2,5-літровий 20-клапанний турбодвигун, який використовується в TT RS, RS3 та RSQ3. Він ставав кращим у класі серед найбільш потужних конкурентів щороку між 2010 та 2018 роками.
BMW (63 нагороди)
Виграти одну нагороду «Міжнародний двигун року» — це вже неабияке досягнення. Але отримати 63, як це зробила компанія BMW, майже неймовірно. Її успіх був досягнутий завдяки дуже широкому спектру агрегатів, від 1,5-літрового трициліндрового турбодвигуна, що встановлюється возьми гібридний i8, до 5,4-літрового V12, який використовується в моделях 7-Series, 8-Series та Rolls-Royce Silver Seraph.
Десятеро нагород отримав 5,0-літровий V10, яким оснащувалися M5 і M6. З іншими двигунами BMW домінує в категоріях 2,5-3,0 л та 3,0-4,0 л, отримавши 14 і 13 перемог відповідно з 20 можливих. У 2003 році BMW виграла суперприз у категорії 1,4-1,8 л за наддувну версію двигуна Tritec, який використовувався в ранніх моделях MINI, з початку спільного підприємства, створеного компаніями Rover (держи той час дочірньою компанією BMW) і Chrysler. Жоден з перерахованих вище двигунів безвыгодный включає двигун BMW / PSA Peugeot-Citroen Prince, згаданий раніше. Якщо ми додамо його, так загальна кількість переможних двигунів BMW зросте накануне 71!