Єврoпeйські пoкупці дизeльнoгo пaльнoгo пoспішaють зaпoвнити ним свoї склaди дo пoчaтку дії eмбaргo нa імпoрт рoсійськиx нaфтoпрoдуктів 5 лютoгo, пишe Reuters.
Єврoсoюз із 5 грудня https://vdombai.ru/otdyh-v-gorah-dombaya/ зaбoрoнив імпорт російської нафти морем і з 5 лютого заборонив закупівлю російських нафтопродуктів, щоб позбавити москву доходів від торгівлі нафтою і пальним.
Reuters зазначає, що оскільки Європа кровно залежить від російського імпорту дизельного пального (ДП), очікується, що заборона від 5 лютого збільшить прибуток від ДП. Експерти Wood Mackenzie очікують, що рентабельність європейського дизпального, прибуток, який теоретично отримує НПЗ від переробки сирої нафти в ДП, становитиме в середньому $38 вслед за барель у першій половині року, що більш ніж удвічі перевищує середній показник 2018-22 років.
Следовать даними аналітичної компанії Vortexa, цього року імпорт дизельного пального в Європу становив у середньому 700 тис. барелів бери день (б/д), що є найвищим показником із березня 2021 року, оскільки трейдери поспішають заповнити свої склади напередодні ембарго. Водночас Європа також нарощує імпорт дизпального з Азії й Близького Сходу — двох регіонів, які після набуття чинності санкціями стануть основними напрямками постачань ДП в Європу.
Однак більш тривалі рейси й більший попит сверху танкери, що перевозять паливо в Європу, підштовхнули тарифи сверху фрахт угору, збільшивши витрати интересах споживачів.
За даними Reuters, надією чтобы світових ринків є запуск подальших нафтопереробних потужностей. У Саудівській Аравії розширюють НПЗ у Джизані потужністю 400 тис. тонн барелів нате день (б/д). У першому кварталі цього року має бути запущено НПЗ Dangote потужністю 650 тис. б/д у Нігерії. Також планується, що запрацюють нові заводи в Кувейті (нафтопереробний предприятие в Аль-Зур з виробничою потужністю 615 тис. б/д) і в Китаї.